Udda är bra!!

Jag har varit en sådan person som har haft riktigt dåligt självförtroende. De har nog de flesta i min ålder. Ni har säkert tänkt tankar som att man tycker att man är tjock, att man inte är tillräckligt fin, att man inte har på sig de andra tycker är snyggt och allt som har med utseéndet att göra. Jag har gjort det och jag känner fler som har de. De är jobbiga tankar. Det sätter sig som en klump i magen och den där klumpen finns kvar tills man har pratat med någon om varför klumpen finns där. 

Jag tycker att alla vi som går runt och tänker på allt detta ska försöka släppa andras negativa åsikter. Om t.ex. din bästa kompis säger att du har en ful tröja på dig. Ta inte åt dig det. Om du tycker den är snygg ska du strunta i alla andras åsikter. De är inte dom som ska ha den på sig. Det är du. Det är din tröja och ingen annan kan komma och säga att du ska ta av dig den. Det är din och inte deras. 

Jag tycker att alla som har den här klumpen i magen ska prata med någon. Din bästakompis, dina föräldrar, en kurator, ett syskon, vem som helst bara klumpen försvinner! Om du inte vill prata med någon. Varför inte prata med dig själv? Ställ dig och kolla dig i spelgeln. Säg till dig själv att du är perfekt precis som du är! Har du äkta vänner ska de inte bry sig om ditt utseénde. Det är insidan som räknas och ingen kan dömma någon efter utsidan. 

Udda är bra!

(Ingen får ta detta personligt utan det är till allmänheten och jag skriver detta för jag kom och tänka på de när vi läste en dikt i skolan om en kille som blivit mobbad sen ettan...)


Postat av: Emma

Bra inlägg det där! :-)

2012-02-07 @ 15:50:56
URL: http://mylifebyemma.blogg.se/
Postat av: Våld, mobbning och sexuell övergrepp ... mitt förflutna!

Nu har utsedd alla vinnaren av dagens blogg så kika in om det blev du!

http://sense.webblogg.se/2012/february/veckans-blogg-vinnaren-ny-omgang.html

Ha en bra kväll :D

2012-02-07 @ 21:01:47
URL: http://sense.webblogg.se/

Namn:


E-postadress: (bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0