06 - Min bästa vän

Min allra bästavän är min kusin Ida. Vi har kännt varandra sen vi föddes och vi har alltid varit lika bra kompisar.

Visst, jag har flera bästa kompisar men en vän som aldrig har svikit mig är Ida. Vi har gjort hur mycket som helst. Vi har varit i Vansbro vid gammelfarmor och gammelfarfar och lekt med dockor, och lekt "kull", och vi har fikat och gått runt och tokat oss. Bara vi två.
Med Ida kan jag vara mig själv. Jag kan säga vadsomhelst och jag känner mig som hemma hos henne. Jag känner hela hennes familj och är alltid så välkommen där.

Ida och jag har inte bara varit vid gammelfarmor och farfar, vi har lekt annars också. Jag har varit vid henne och hon hos mig. Jag har svaga minnen om allt så det blir konstigt om jag skriver de för då fattar ni inte. Men vi har träffats mycket genom åren. Nu är vi med varrandra kanske en gång varrannan vecka. Jag bor nära hennes skola och hon nära min. Det är inte långt mellan oss och det är bra!

Jag älskar min kusin, det betyder mycket att hon finns vid min sida. Allt hon har gjort för mig är helt underbart!


Ida & Agnes på "picknik" vid gammelfarmor och gammelfarfars ve´bo´!



Namn:


E-postadress: (bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0