fyra..

..dagar kvar till julafton!
Ni kanske vill veta hur min jul ser ut. Vill ni inte så sluta läs. Annars fortsätter ni att läsa.
Jag ska först till farmor och farfar vid 10-11 tiden på dan. Julia ska med dit och där är även resten av släkten på pappas sida. Vi äter brunch och öppnar julklappar. Sen efter de åker vi tillbaka till mamma och där är då mormor och morfar och sen kanske fler är där. Vet inte om Niclas, Jonas och Louise skulle komma. Men då är vi där resten av dagen och äter julmat och träffar tomten. Jag är riktigt nyfiken på vad jag kommer få i julklapp!

På tal om julklappar. Jag är färdig med alla julklappar. Men, eftersom jag och julia troligtvis kommer få köpa julklappar till kusinerna på pappas sida så har jag ett litet problem...
Jag har inga pengar, och det kommer ju kännas lite fel om vi får massa julklappar av dom men dom får inga tillbaka. Men de är ju deras föräldrar som betalar. Alltså mina fastrar och min farbror. Och då tycker jag att det blir lite fel. För mamma köper ju till resten av alla i släkten och vi får inte mycke pengar i månaden efter som vi inte jobbar. Jag tycker en viss person borde tänka om lite med dehär om julklappar. Tänka på vad vi får och vad personen går miste om.
(Nämner inga namn eftersom det är inom min familj/släkt)

Nog pratat om de. Jag ligger i min lilla hörna och hostar, snorar och äter halstabletter. Är ganska pigg men det irriterar i halsen och låter jag såhär imon kommer jag nog inte träna. Gud, det är typ två-tre veckor kvar till steg 3 i SM och jag är sjuk! Inte bra, inte bra!
Aja, det är sånt man inte kan rå för och jag hoppas att jag blir frisk ganska snabbt.
Jag har en halv dag kvar i skolan. Bara lek och stoj imorgon så vet inte om jag kan kalla de ''skola''. Men de är ju jul och lärarna vill göra roliga saker alledeles innan lovet. Mitt lov ska bli perfekt! Det har jag lovat mig själv.

Nu när jag har skrivit ganska mycket vill jag bara fortsätta, men jag spar de till imon. Eller nästa gång jag skriver. Kanske hinner imorgon, vi får se. Men jag ska iallafall slänga in några bilder på lite vad som helst :)




Namn:


E-postadress: (bara jag som ser)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0